E honlap cĂ©lja, hogy kiĂ©ljem a weblapkĂ©szĂtĂ©ssel kapcsolatos kreativitásomat Ă©s szenvedĂ©lyemet. Imádom a kĂłdolást - ezt a honlapot pĂ©ldául tartalomkezelĹ‘ szoftver használata nĂ©lkĂĽl, programozási nyelvek Ă©s egy keretrendszer használatával kĂ©szĂtem. Ă“rákat tudok eltölteni a megfelelĹ‘ szĂnösszeállĂtások kikĂsĂ©rletezgetĂ©sĂ©vel is, sĹ‘t, a marketing Ă©s a tartalomgyártás is Ă©rdekel.
Nem mindegy, hogy melyiket hova Ă©s hogyan rakjuk - ha stabil Ă©pĂtmĂ©nyt szeretnĂ©nk, figyelembe kell venni a fizika törvĂ©nyeit (weblap Ă©pĂtĂ©sĂ©nĂ©l a nyelvek Ă©s egymásba ágyazhatĂłságuk szabályait). De a szabályok ellenĂ©re is rengeteg a variáciĂł, csak a fantáziánk szabhat határt. Ha pedig nem tetszik a látvány, akkor visszabontom, Ă©s egy másikat Ă©pĂtek helyette.
Aztán itt van az a mondás: gyakorlat teszi a mestert. Nem mindig sikerĂĽl elsĹ‘re megcsinálni azt, amit kigondoltam. Van, hogy annyira rossz a kĂłd, hogy a látvány teljesen szĂ©tcsĂşszik, vagy meg sem jelenik. Ilyenkor olyan vagyok, mint a vadászkutya, aki szimatot fogott: rákattanok, Ă©s addig nem engedem el a problĂ©mát, amĂg meg nem oldom!
Iskolás koromban imádtam az olyan házi feladatokat, amikor fogalmazást kellett Ărni. Ezek után nem csoda, hogy a tartalomgyártás is Ă©rdekel! A szakemberek storytelling-nek nevezik azt a mĂłdszert, amivel a legjobban meg lehet ragadni az emberek figyelmĂ©t: akár termĂ©krĹ‘l, akár szolgáltatásrĂłl, akár rĂłlunk, az eredmĂ©nyeinkrĹ‘l van szĂł, ágyazzuk egy törtĂ©netbe. MesĂ©ljĂĽnk rĂłla: honnan jött az ötlet, hogyan törtĂ©nt a megvalĂłsĂtás, milyen kudarcok Ă©rtek, azokbĂłl mit tanultunk, mit csinálunk máskĂ©pp, vagy Ă©pp mi az, amirĹ‘l sohasem mondanánk le.
EzĂ©rt van szĂĽksĂ©g a saját márka Ă©pĂtĂ©sre, azaz brandingre. Ennek segĂtsĂ©gĂ©vel tudunk kitűnni a tömegbĹ‘l, Ă©s magunkhoz vonzani (Ă©s megtartani) azokat, akiket az ĂĽgyfeleinknek szeretnĂ©nk. Igen, tudjuk befolyásolni azt, hogy kik legyenek az ĂĽgyfeleink! A termĂ©kĂĽnkön kĂvĂĽl ezĂ©rt meg kell mutatnunk magunkat is: az elveinket, Ă©rtĂ©keinket, Ă©s hogy ezek Ă©rdekĂ©ben hogyan Ă©ljĂĽk az Ă©letĂĽnket, mi alapján hozzuk a döntĂ©seinket. Azaz, aki tĂ©ged választ (Ă©s nem a konkurenciát), az rajtad keresztĂĽl a számára fontos ĂĽgyeket is támogatja. Ehhez az egyik szĂĽksĂ©ges eszköz a saját weblap, amin állandĂłan ott vannak a fontos informáciĂłk.
A márkaĂ©pĂtĂ©s tehát a bizalomrĂłl szĂłl. Ami egy hosszĂş Ăşt. És ne felejtsĂĽk: lerombolni viszont egy pillanat műve lehet. EzĂ©rt fontos, hogy mindig tudatosan kommunikáljunk!
Na Ă©s hogyan lehet felĂ©pĂteni a bizalmat?
Kezd a saját sztoriddal! MiĂ©rt indĂtottad a vállalkozásod? Mi a kĂĽldetĂ©sed, vĂziĂłd? Kik az ĂĽgyfeleid? Miben tudsz te mást nyĂşjtani nekik, mint a konkurencia? Ezek szĂĽksĂ©gesek egy weblap kezdĹ‘oldalára.
Fontos az egysĂ©ges Ă©s egyedi dizájn is: szĂnek, formák, betűtĂpusok, kĂ©pek, ikonok, logĂł. Itt "a kevesebb nĂ©ha több" elve Ă©rvĂ©nyesĂĽl: legyen minĂ©l egyszerűbb, ha lehet, minimalista az összhatás.
Ezután jön a folytonosság fenntartása: blogolás, közössĂ©gi mĂ©diás posztok, videĂłk, esetleg podcastok kĂ©szĂtĂ©se. RĂ©szvĂ©tel rendezvĂ©nyeken, közös munka másokkal, pro bono tevĂ©kenysĂ©gek, kapcsolatĂ©pĂtĂ©s.
Legyen a weblapodon több lehetĹ‘sĂ©g, ha valaki szeretne kapcsolatba lĂ©pni veled: e-mail cĂm, telefonszám, kontakt űrlap.
TĂşl az evidens dolgokon (pl. legyen jĂł minĹ‘sĂ©gű a termĂ©ked, Ă©s csakis az igazat, a szĂntiszta igazat Ărd meg rĂłla a honlapodon), elengedhetetlen a prĂ©mium ĂĽgyfĂ©lszolgálat. Mert hiába király a termĂ©ked, szolgáltatásod, ha a vevĹ‘nek kellemetlen Ă©lmĂ©nye adĂłdik vele kapcsolatban (pl. kĂ©sik a szállĂtás, vagy flegmán válaszolsz egy Ă©rdeklĹ‘dĹ‘nek egy közössĂ©gi mĂ©diás poszt alatti kommentben), nemcsak, hogy többĂ© nem fog vásárolni tĹ‘led, esetleg pĂ©nzvisszafizetĂ©st kĂ©r, de mĂ©g a rossz hĂredet is keltheti.
És mitĹ‘l jĂł egy ĂĽgyfĂ©lszolgálat? ElsĹ‘sorban attĂłl, hogy van. Aztán meg attĂłl, hogy mihamarabb válaszolnak a megkeresĂ©sekre. Ha Ă©rdemben nem is tudnak rögtön segĂteni, egy automatikus ĂĽzenet jĂłlesik, Ă©s az ĂĽgyfĂ©l egy kicsit megnyugszik, hogy nem a Semmivel közölte a problĂ©máját. Amikor pedig Ă©rdemben foglalkozunk a problĂ©mával, legyĂĽnk alaposak, járjunk utána a dolgoknak. MĂ©g ha nem is nálunk van a baj, tájĂ©koztassuk az ĂĽgyfelet, hogy hol akadt el a folyamat, mire lehet számĂtani. És vĂ©gĂĽl, de nem utolsĂł sorban: figyeljĂĽnk oda a stĂlusra! A jĂł helyesĂrás alap, az udvariasság pedig nem kerĂĽl pĂ©nzbe.
BLOG
© 2022 esdirea.hu