H E L L O
W O R L D !

E honlap célja, hogy kiéljem a weblapkészítéssel kapcsolatos kreativitásomat és szenvedélyemet. Imádom a kódolást - ezt a honlapot például tartalomkezelő szoftver használata nélkül, programozási nyelvek és egy keretrendszer használatával készítem. Órákat tudok eltölteni a megfelelő színösszeállítások kikísérletezgetésével is, sőt, a marketing és a tartalomgyártás is érdekel.

Programozni számomra olyan, mint építőelemekből összerakni egy alakzatot.

Nem mindegy, hogy melyiket hova és hogyan rakjuk - ha stabil építményt szeretnénk, figyelembe kell venni a fizika törvényeit (weblap építésénél a nyelvek és egymásba ágyazhatóságuk szabályait). De a szabályok ellenére is rengeteg a variáció, csak a fantáziánk szabhat határt. Ha pedig nem tetszik a látvány, akkor visszabontom, és egy másikat építek helyette.

Aztán itt van az a mondás: gyakorlat teszi a mestert. Nem mindig sikerül elsőre megcsinálni azt, amit kigondoltam. Van, hogy annyira rossz a kód, hogy a látvány teljesen szétcsúszik, vagy meg sem jelenik. Ilyenkor olyan vagyok, mint a vadászkutya, aki szimatot fogott: rákattanok, és addig nem engedem el a problémát, amíg meg nem oldom!

Én készítettem...

A kódoláson túl...

avagy mit érdemes még tudni a weblapkészítésről?

A   l á t v á n y   m e g f o g ,
a   t a r t a l o m   m e g t a r t .

Iskolás koromban imádtam az olyan házi feladatokat, amikor fogalmazást kellett írni. Ezek után nem csoda, hogy a tartalomgyártás is érdekel! A szakemberek storytelling-nek nevezik azt a módszert, amivel a legjobban meg lehet ragadni az emberek figyelmét: akár termékről, akár szolgáltatásról, akár rólunk, az eredményeinkről van szó, ágyazzuk egy történetbe. Meséljünk róla: honnan jött az ötlet, hogyan történt a megvalósítás, milyen kudarcok értek, azokból mit tanultunk, mit csinálunk másképp, vagy épp mi az, amiről sohasem mondanánk le.

Az emberek attól vásárolnak, akit kedvelnek és akiben megbíznak.

Ezért van szükség a saját márka építésre, azaz brandingre. Ennek segítségével tudunk kitűnni a tömegből, és magunkhoz vonzani (és megtartani) azokat, akiket az ügyfeleinknek szeretnénk. Igen, tudjuk befolyásolni azt, hogy kik legyenek az ügyfeleink! A termékünkön kívül ezért meg kell mutatnunk magunkat is: az elveinket, értékeinket, és hogy ezek érdekében hogyan éljük az életünket, mi alapján hozzuk a döntéseinket. Azaz, aki téged választ (és nem a konkurenciát), az rajtad keresztül a számára fontos ügyeket is támogatja. Ehhez az egyik szükséges eszköz a saját weblap, amin állandóan ott vannak a fontos információk.

A márkaépítés tehát a bizalomról szól. Ami egy hosszú út. És ne felejtsük: lerombolni viszont egy pillanat műve lehet. Ezért fontos, hogy mindig tudatosan kommunikáljunk!

Na és hogyan lehet felépíteni a bizalmat?

Történet

Kezd a saját sztoriddal! Miért indítottad a vállalkozásod? Mi a küldetésed, víziód? Kik az ügyfeleid? Miben tudsz te mást nyújtani nekik, mint a konkurencia? Ezek szükségesek egy weblap kezdőoldalára.

Dizájn

Fontos az egységes és egyedi dizájn is: színek, formák, betűtípusok, képek, ikonok, logó. Itt "a kevesebb néha több" elve érvényesül: legyen minél egyszerűbb, ha lehet, minimalista az összhatás.

Jelenlét

Ezután jön a folytonosság fenntartása: blogolás, közösségi médiás posztok, videók, esetleg podcastok készítése. Részvétel rendezvényeken, közös munka másokkal, pro bono tevékenységek, kapcsolatépítés.

Könnyebb egy régi ügyfelet megtartani, mint egy újat szerezni.

Legyen a weblapodon több lehetőség, ha valaki szeretne kapcsolatba lépni veled: e-mail cím, telefonszám, kontakt űrlap.

Túl az evidens dolgokon (pl. legyen jó minőségű a terméked, és csakis az igazat, a színtiszta igazat írd meg róla a honlapodon), elengedhetetlen a prémium ügyfélszolgálat. Mert hiába király a terméked, szolgáltatásod, ha a vevőnek kellemetlen élménye adódik vele kapcsolatban (pl. késik a szállítás, vagy flegmán válaszolsz egy érdeklődőnek egy közösségi médiás poszt alatti kommentben), nemcsak, hogy többé nem fog vásárolni tőled, esetleg pénzvisszafizetést kér, de még a rossz híredet is keltheti.

És mitől jó egy ügyfélszolgálat? Elsősorban attól, hogy van. Aztán meg attól, hogy mihamarabb válaszolnak a megkeresésekre. Ha érdemben nem is tudnak rögtön segíteni, egy automatikus üzenet jólesik, és az ügyfél egy kicsit megnyugszik, hogy nem a Semmivel közölte a problémáját. Amikor pedig érdemben foglalkozunk a problémával, legyünk alaposak, járjunk utána a dolgoknak. Még ha nem is nálunk van a baj, tájékoztassuk az ügyfelet, hogy hol akadt el a folyamat, mire lehet számítani. És végül, de nem utolsó sorban: figyeljünk oda a stílusra! A jó helyesírás alap, az udvariasság pedig nem kerül pénzbe.

Kapcsolat

Elérhetőségeim:
@ in f

Itt tudsz ĂĽzenetet kĂĽldeni nekem:




Weblapkészítési tippekért kövesd be a Facebook-oldalam:

© 2022 esdirea.hu